Alzheimer Hastalarıyla İletişimde Bakım Vericiler İçin Başa Çıkma Stratejileri

  • SUYADER
  • Beni Unutma
  • Alzheimer Hastalarıyla İletişimde Bakım Vericiler İçin Başa Çıkma Stratejileri

Alzheimer hastalarının giderek bozulan iletişim becerileri, bakım vericilerinin yükünü ve yaşadıkları stresi artırmaktadır. Alzheimer hastasına yönelik iletişim yöntemlerinin yanı sıra, bazı çıkma stratejilerinin kullanılması, Alzheimer hastası ile sağlıklı iletişimin temelini oluşturacaktır.

 

Alzheimer hastalarıyla iletişim sırasında kullanılabilecek sözel olmayan başa çıkma stratejileri, 4 başlık altında ele alınabilir. Bu stratejiler, “Alzheimer Hastalarıyla İletişimde Bakım Vericiler İçin Etkili İletişim Yöntemleri” başlıklı yazıda bahsedilen iletişim yöntemleriyle beraber kullanıldığında daha etkili sonuçlar elde etmek mümkündür.

Olumlu tutum geliştirme

  1. Hastanızın iletişim çabalarını gösteren mimik ve yüz hareketlerinin farkında olun. Örneğin; ağız kenarının kalkması, dudakların büzüşmesi, göz hareketleri vb.
  2. Hastanızın iletişim çabalarının karşılanamamasının nedenlerini araştırın. Örneğin; fiziksel ortam, zaman, hasta-bakım verici uyumu, vb.
  3. Hastanızın bozulan dil ve iletişim becerilerinin farkında olun ve uygun beklentiler geliştirin.
  4. Sabırlı olun.
  5. İlgiyle dinleyin.
  6. Yüksek sesle ve bıkkın ses tonuyla konuşmayın.
  7. Sakin ve şefkatle yaklaşın.
  8. Empati kurun.
  9. Pozitif ve hoş etkinlik/aktivitelere yer verin.

 

Olumsuz duygu ve davranış kontrolü

  1. Hastanızın yaşadığı olumsuz duygu ve davranış durumlarının farkında olun.
  2. Hastanızın yaşadığı olumsuz duygu ve davranış durumlarının (depresyon, kavga, ağlama vb.) iletişim üzerindeki etkilerini gözlemleyin.
  3. İstenmeyen davranışlar sergilendiğinde, dikkat dağıtıcı ya da yatıştırıcı teknikler kullanın.
  4. Mücadele ve kavga etmekten kaçının.
  5. Zaman ve gerçeklik algılarının farklı olduğunu kabul edin.
  6. Pratik ve yaratıcı olun.
  7. Gerçekçi amaçlar hedefleyin.

 

Kişisel deneyim ve gözlemler

  1. Kendi iletişim becerilerinizi değerlendirin.
  2. Hangi yöntemleri uygulamada daha çok, hangilerinde daha az başarılı olduğunuzu belirleyin.
  3. Hastanızın kişilik ve hastalık özelliklerine uygun etkili yöntemleri kullanıp kullanmadığınızı değerlendirin.
  4. Hangi iletişim yönteminin hastanız için daha etkili, hangisinin etkisiz olduğunu belirleyin.
  5. Deneyim ve gözlemlerinizi paylaşın.

 

Teorik bilgi edinme ve profesyonel yardım alma

  1. Alzheimer hastalığı hakkında bilgi edinin.
  2. Diğer demans türlerinden farklılıklarını öğrenin.
  3. Alzheimer hastalarının dil ve iletişim problemleri hakkında bilgi edinin.
  4. Farklı Alzheimer evrelerine özgü dil ve iletişim özelliklerinin farkında olun.
  5. Hastanızın bulunduğu Alzheimer evresine özgü dil ve iletişim becerilerini tanıyıp tanımlayın.
  6. Gerekli durumlarda, bir dil ve konuşma terapistine başvurun.
  7. UNUTMAYIN, YALNIZ DEĞİLSİNİZ!

 

#alzheimerhastalığı

#beniunutma

#suyader

#alzheimerhastabakımı

#alzheimerhastalariçinöneriler

Leave A Comment

2. Uluslararası Sürdürülebilir Yaşam Kongresi Basın Bildirisi